evden eve nakliyat hizmetleri

17 Aralık 2007 Pazartesi

Evden Eve Nakliyat Araçlarının Trafikten Men Edilebileceği Hakkında:

Evden Eve Nakliyat Araçlarının Trafikten Men Edilebileceği Hakkında:

‘Yüzbinlerce araç trafikten men edilebilir’

Uluslararası Nakliyeciler Derneği Başkanı Çetin Nuhoğlu, karayolu taşımacılığındaki Avrupa Birliği standartlarının, Türkiye’yi ‘çelik korse’ gibi sıkacak unsurlar taşıdığını söylüyor. Nuhoğlu’na göre, bu yüzden yüzbinlerce aracın trafikten men edilmesi söz konusu olabilir. Bu arada nakliyat sektörüne de yeni kurallar gelecek. Sektör uzmanları, çevresel uyum için karayolu taşımacılığının azaltılması gerektiğini belirtiyor. Türkiye, taşımacılıkta işleri silbaştan ele alacak

SERKAN ARMAN

Türkiye’nin sık sık Doğu ile Batı arasında bir köprü olduğu söylenir, kültürleri ve medeniyetleri birbirine bağladığı vurgulanır. Bu köprüyü iyi tanıyan bir kesim, Avrupa Birliği (AB) ile müzakerelerin başlamasına az bir süre kala dikkatleri çok önemli bir başlığa getiriyor. Türkiye ve ötesinde mekik dokuyan, bir uçtan diğerine direksiyon sallayan taşımacılık sektörü uyarıyor: Avrupa Birliği’yle müzakerelerde gündeme gelecek olan ‘ortak taşıma politikası’ konusu ‘çelik korse’ gibi çok kimsenin canını sıkacak.
Uluslararası Nakliyeciler Derneği (UND) Başkanı Çetin Nuhoğlu, müzakere sürecinde özellikle araç muayenesi ve yurtiçi taşımacılık konularının Türkiye’nin başını ağrıtabileceğine dikkat çekiyor. Türkiye’deki araçların birçoğunun AB standartlarına uymadığını, yüzbinlercesinin trafikten men edilebileceği uyarısında bulunan Nuhoğlu, “Şu anda mevcut araçların performansı standart kriterlerinden o kadar uzak ki, onlara hemen bir ‘çelik korse’ giydirmeye çalışırsanız, bunu kimse kabul etmeyecektir” diyor.

Üçte ikisi muayene olmuyor
Egzosttan başlayarak araçların fren ve yük taşıma emniyeti ile tüm elektrik sistemi başta olmak üzere Avrupa Birliği standartlarının ’sorun’ olacağını söyleyen Nuhoğlu şunları diyor:
“Yeni üretilecek kamyonetler buna uygun olacak ama eskilerinde problem yaşanacak. İnsanlar araçlarını muayene ettirmeye mecbur ama üçte biri muayene oluyor. Üçte ikisi kaçak. Kontrol standartları da çok yüksek belirlendi. Araçların çoğu trafikten men edilmek zorunda kalır. İstasyonlar bu durumda yaptıkları harcamaların karşılığını alamayacak. O zaman da ya geri adım atacak ya da bu konuda baskı uygulayacaklar. Siyasi otorite bu baskı karşısında geri adım atmak zorunda kalabilir.”

‘Çevresel uyum’ için liman, istasyon yatırımı gerekiyor’
Aras Logistics Genel Müdürü Atilla Yıldıztekin AB ile müzakere sürecinin bir başka yönüne dikkat çekiyor. AB’nin ‘çevre koruması’nı birinci faktör olarak ele aldığından, karayolu taşımacılığını km/ton olarak yüzde 50′nin altına çekmekte olduğunu vurguluyor.
Başka bir ifade ile karayolu ile yapılan yük taşımacılığı yarı yarıya azaltılmak isteniyor. Diğer ulaşım sistemlerinin payı artacak. Yıldıztekin, şöyle diyor:
“Bunların AB standartlarına getirilmesi için demiryolu, liman ve deniz taşımacılığımıza büyük yatırımlar gerekir. Kombine taşımacılıkta büyük ölçek gerektiğinden küçük kuruluşların birleşerek kurumsallaşması şart. Yeni taşıma kanununun amacı bu. AB’nin taşıma konusundaki beklentisine uygun.”

‘Hızlı mal hareketini kara taşımacılığı karşılar’
UND Başkanı Nuhoğlu, geleceğin karayolu taşımacılığında olduğunu savunuyor. AB ülkelerinde toptan eşya taşımacılığı içinde karayollarının payının yüzde 45, denizyollarının payının yüzde 41, tren taşımacılığının payının ise yüzde 8 olduğunu dile getiren Nuhoğlu, “Geri kalanı hava, su yolları ve tüplerle yapılır. AB bunu indirmeye ne kadar çalışırsa çalışsın, küresel ticaretin ortaya çıkardığı ihtiyaçlar nedeni ile kara taşımacılığı daha fazla pay almaktadır. Çünkü mal hareketleri çok hızlandı. Bu anlamda buna hizmet verecek en verimli taşımacılık da karayoludur” diye konuşuyor.

‘Güney Kıbrıs’la ticarete başlayalım’
Türkiye’nin 11 Aralık’ta Brüksel’de müzakere tarihi alması sırasında bir Güney Kıbrıs krizi yaşanmıştı. Türkiye, toplulukla ilişkisini kuran Ankara Anlaşması’nı genişleten protokole 10 yeni AB üyesinden biri olan Güney Kıbrıs’ı tanımak endişesi ile imza atmamıştı. Ancak daha sonra toplulukla Türkiye arasında ticaret yapılmasını sağlayan belgeye önce Güney Kıbrıs dışındaki 9 üye ülke, daha sonra da Bakanlar Kurulu kararıyla Güney Kıbrıs eklenmişti. Böylece Güney Kıbrıs’la gümrük birliği tamamlanmış oldu.
UND Başkanı Çetin Nuhoğlu, Türkiye’nin özellikle güney bölgelerinin Güney Kıbrıs’ın ihtiyaçlarını kolayca ulaştırabilecek durumda olduğunu belirterek, “Yunanistan’a göre çok daha avantajlı bir lojistik sağlayabiliriz. Karşılıklı mal hareketlerinin başlamasını özellikle istiyoruz. Ticareti geliştirdiğimiz ölçülerde siyasi sorunlar çok daha kolay hallediliyor” diyor.

Hiç yorum yok: